FAQ

FAQ de delicatesse meneer

Meest gestelde vragen (+ Covid 19)

Wat doen jullie met betrekking tot het Corona virus?
Wij houden de ontwikkelingen rondom het virus goed in de gaten en volgen altijd de adviezen vanuit de overheid en het RIVM. Ook onze logistieke partner fietskoeriers.nl neemt extra maatregelen, deze vindt u hier.

Is het virus overdraagbaar via een pakket?
Het RIVM heeft aangegeven dat er geen bewijs is dat mensen door post en pakketten besmet zijn geraakt met het virus. Wij raden je aan om voor de zekerheid regelmatig goed je handen te wassen en de website van het RIVM goed in de gaten te houden.

BESTELLINGEN EN BEZORGING

Bezorgen jullie door heel Nederland?
Onze logistieke partner fietskoeriers.nl verzorgt de bezorgingen in heel Nederland. Uw bestelling wordt bij ons opgehaald en verzameld in het pakhuis van Fietskoeriers.nl. Vanuit het pakhuis worden alle pakketten per postcode gesorteerd en naar de verschillende hubs in Nederland gereden. Hiervandaan wordt uw bestelling bij u thuisbezorgd. Dit doen zij in de steden per fiets en daarbuiten met busjes die op aardgas rijden om de impact op het milieu zo klein mogelijk te houden. Fietskoeriers.nl werkt nauw samen met DHL, het kan dus zijn dat uw bestelling via DHL geleverd wordt. 

Track & Trace
De pakketen worden aangemeld en u krijgt hiervan een track & trace code. U kunt uw pakket volgen via deze Track & Trace pagina van Fietskoeriers.nl.

Wat zijn de bezorgtijden?
Omdat wij in veel gevallen kaas, charcuterie etc. bevatten versturen wij onze pakketten met koelelementen en isolatiemateriaal. Om dit zo spoedig mogelijk bij u in huis te hebben en de retour stroming zo klein mogelijk te houden, worden pakketten elke ochtend rond 10.00 verzonden. Deze pakketten worden dezelfde dag tussen 18.00 – 22.00 uur door heel Nederland geleverd (m.u.v. de eilanden).

Hoe wordt mijn bestelling geleverd
U ontvangt een pakketje met daarin uw bestelling. Indien u kazen en/of charcuterie besteld heeft zult u koelelementen aantreffen. De koelelementen bevatten een voedsel veilige gel en kunnen hergebruikt of gerecycled worden.

Kan ik mijn leverdag nog wijzigen?
Dit kan indien de bestelling nog niet is meegegeven aan de koerier. Indien de bestelling wel is meegegeven aan de koerier kan dit ook op via deze link. Let op: wel zijn wij dan niet meer verantwoordelijk voor producten die gekoeld dienen te worden. Wij verwijzen u graag door naar ons retourbeleid en onze disclaimer.

Op welke dagen kan ik bestellen?
Op dinsdag voor 23.00 uur besteld, woensdag tussen 18.00-22.00 uur in huis.

Op woensdag voor 23.00 uur besteld, donderdag tussen 18.00-22.00 uur in huis.

Op donderdag voor 23.00 uur besteld, vrijdag tussen 18.00-22.00 uur in huis.

Op vrijdag voor 23.00 uur besteld, zaterdag tussen 18.00-22.00 uur in huis.

 

Let op: zondag en maandag geen leveringen, bestellingen die op zaterdag, zondag en maandag  gedaan worden komen dinsdag tussen 18.00 – 22.00 uur bij u binnen.

 

Waarom alleen maar avond leveringen?
De meeste mensen zijn overdag niet thuis. Wij hebben voor de avond leveringen gekozen om de retourstromen zo klein mogelijk te houden en omdat de koelelementen maar een aantal uren hun werk doen. Doordat de koelelementen maar een aantal uur hun werk doen willen wij voorkomen dat de pakketten niet langer dan nodig onderweg zijn. Zo zorgen we er samen voor dat de bestellingen met bederfelijke producten niet verloren gaan.

Staat uw vraag met betrekking tot de bezorging er niet tussen?
Kijk dan op de website van fietskoeriers.nl

Ik wil mijn bestelling liever ophalen, hoe werkt dit?
U kunt er natuurlijk voor kiezen uw bestelling op te halen. Dit kan in overleg én met gepaste afstand. Wij zullen ervoor zorgen dat het pakket voor u klaarstaat om meegenomen te worden. Klik het vakje ophalen aan bij uw bestelling en wij nemen contact met u op om een geschikt moment te vinden. Let op: Heeft u symptomen (hoesten / verkoudheid) dan verzoeken wij u thuis te blijven.

Verzendkosten
Bij bestellingen tot €150,00 rekenen wij €8,99 verzendkosten. Deze kosten vindt u terug in uw winkelmandje. Bij bestellingen boven de € 150,- nemen we de verzendkosten voor onze rekening. Indien u de bestelling liever bij ons ophaalt kan dat ook in overleg. De verzendkosten liggen wat hoger i.v.m. verzendsnelheid van de koerier en de benodigde materialen om uw bestelling zo goed en veilig mogelijk bij u thuis te krijgen.

Er is iets mis gegaan met mijn bestelling, wat moet ik doen?
Is er onverhoopt iets mis gegaan met uw bestelling of ontbreekt er een product? Voor dringende zaken kunt u bellen naar +31615408478 (bereikbaar van dinsdag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 17.00 uur en zaterdag tussen 10.00 en 13.00 uur). Voor vragen en/of opmerkingen met minder spoed kunt u mailen naar bestellingen@delicatessemeneer.nl. Vermeld hierbij alstublieft wel uw ordernummer zodat wij u snel van dienst kunnen zijn. Uiteraard zullen wij ons uiterste best doen om tot een passende oplossing te komen.

OVERIGE VRAGEN

Hoe kan ik jullie bereiken voor vragen?
Staat uw vraag hier niet tussen? Voor vragen en/of opmerkingen over uw online bestelling kunt u mailen naar bestellingen@delicatessemeneer.nl, vermeldt hierbij alstublieft  uw ordernummer zodat wij u snel van dienst kunnen zijn. Voor dringende vragen kunt u ook contact opnemen met telefoonnummer +31615408478 (bij voorkeur, liever per sms/ of via WhatsApp.)

Bent u een ondernemer in Food?
U bevindt zich momenteel in de webwinkel voor consumenten. Wilt u meer informatie dan kunt u het contactformulier op de website invullen of mailen naar info@frades.nl , wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hebben jullie genoeg op voorraad?
Meerendeel van ons assortiment delicatessen zijn voorradig of worden z.s.m. weer aangevuld. Mede door verstrengde grenscontroles en de toegenomen druk in de transportsector kan het zijn dat producten er langer over doen om ons te bereiken. In principe is alles wat u in de webwinkel ziet op voorraad. Mocht u iets bestellen dat niet meer voorradig is zullen wij u dit z.s.m. laten weten en overleggen wat u wenst. Indien u grotere volumes of hele kazen en/of hammen wenst te bestellen kunt u beter even mailen naar bestellingen@delicatessemeneer.nl. Hiervoor gelden namelijk andere tarieven.

Waar halen jullie de producten vandaan?
Wij vinden een goed, eerlijk en schoon voedsel systeem erg belangrijk. Het meerendeel van onze producten komt uit Europa. Wij werken vrijwel alleen met kleine producenten die wij vaak persoonlijk kennen. Wij selecteren onze leveranciers op smaak, dierenwelzijn, ambacht en techniek waarop het product vervaardigd wordt. Ook vinden wij het van belang dat de producent respect heeft voor zijn grond en deze met respect behandeld.

BEWAREN & SERVEREN

Daarbij gezegd hebbende:
* Gebruik bij voorkeur geen plastic folie, hierdoor kan de kaas niet ademen.
* Vermijd zuurstof en temperatuur wisselingen.

Hoe kan ik de producten het beste bewaren?
Onze producten worden met zorg en aandacht voor u bereid en afgesneden. Het zijn vaak ambachtelijke producten zonder conserveermiddelen, kleur en geurstoffen en kunnen dus ook minder hebben dan een product dat hier vol mee zit. Onze kazen en charcuterie worden aan u aangeboden zodra deze de juiste rijpheid hebben bereikt en dienen in principe zo snel mogelijk gegeten worden voor de beste smaakbeleving.

Op al onze producten staat een T.H.T. datum vermeld die een goede indicatie geeft van hoelang u het product kunt bewaren. Kazen en charcuterie zijn bijvoorbeeld levende producten, die zich blijven ontwikkelen. Zo kan het zijn dat kazen wat minder fris gaan ruiken en er complexere smaken ontwikkelen. Dit wilt echter niet zeggen dat de kaas niet meer goed is. Daarbij staat een T.H.T. voor tenminste houdbaar tot, het wilt dus niet zeggen dat het product na deze datum slecht is. Gebruik en leer vertrouwen op uw zintuigen. Ruik, proef en spuug het desnoods uit als het niet lekker is of u het niet vertrouwd.

* Zachte en versere kazen moeten vrij blijven van schimmels en kunnen beter snel gegeten worden.

* Mocht u een stuk harde kaas hebben zoals Parmezaanse kaas wat schimmelplekjes, dan kunt u de schimmel gewoon wegsnijden.

* Bewaar de geopende kaas en charcuterie in het meegeleverde papier en in een afgesloten doos/bakje, zo verkleint u de kans dat deze geuren en smaken uit de koelkast overnemen en leg de kaas bij voorkeur in de groente lade onderin de koelkast.

Hoe kan ik de producten het beste serveren? De meeste van onze producten zijn het lekkerste als ze op kamer temperatuur gegeten worden. Persoonlijk vinden wij dat bij blauwe kaas niet het geval maar de keuze ligt uiteraard bij u. Wel willen wij u nog op het volgende attenderen:

Mocht u bijvoorbeeld een feestje hebben waarbij de kazen de hele avond op tafel hebben gestaan, dan kunnen de bacteriën zich op een slechte manier ontwikkelen. Dit kan schadelijk zijn voor de gezondheid. U kunt beter meerdere malen kleinere hoeveelheden op tafel zetten als u niet zeker bent of het opgaat. Hierboven vindt u nog wat bewaaradviezen.

  

Login